Summa sidvisningar

lördag 8 november 2014

Att surfa på vågorna

Det är alltså vad största delen av helgen har handlat om. Typ första veckan när vi var i Dunedin bestämde vi oss för att vi ville gå en surfingkurs. Vi bestämde att vi skulle göra den i slutet av vår vistelse här. Dels för att det skulle vara varmare i vattnet men också för att vi eventuellt skulle komma ihåg våra kunskaper till Australien. Tydligen så är vi nu i slutet av våran vistelse i Dunedin...

Kursen varade både lördag och söndag och vi har tränat på att komma upp på plattan på stranden, balnserat vikten, hitta timingen i vågen och sen stå upp. Sjukt stolt när jag klarat detta! Verkligen inte hela tiden, tom svårt att veta vilka vågor som är tillräckligt bra. Men nu idag söndag klarade jag också att surfa på vågen in mot stranden. Och vilken känsla! Underbart att känna att man har kontrollen och flyta med! Under andra halvan av dagen pushade en utav lefarna mig att simma ut till Anna och några till som var ute på det djupare vattnet för att fånga de stora vågorna. Anna var för övrigt grymmast och hitta de stora vågorna flera gånger! Jag försökte, men här var det lite ny teknik igen. Men sjukt häftigt, här ägde man liksom vågen!

Så himla kul att få vara i vattnet och leka en hel dag. Men tur att vi hade våtdräkt, för även om jag inte frös skulle jag garanterat ha gjort det utan. Men shorts väder i Dunedin nu, vi närma oss sommaren!

Sen var jag och kollade på min första rugby match live igår! Eller Rugbyleage, det är tydligen två olika saker med olika regler. Svinroligt!  Nästan 16.000 på läktaren. Mäktigt!
Sjukt rolig helg här i Dunedin iaf, men nu är vi alla trötta. Och mitt ansikte rött fast ha dränkt in dig i solfaktor...

Och grattis pappa på farsdag! Jag älskar dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar